^Powrót na górę
  • 1 WITAMY
    NA STRONIE ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH W RACIBORZU
  • 2 WITAMY
    NA STRONIE ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH W RACIBORZU
  • 3 WITAMY
    NA STRONIE ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH W RACIBORZU
  • 4 WITAMY.
    NA STRONIE ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH W RACIBORZU
  • 5 WITAMY
    NA STRONIE ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH W RACIBORZU
baner

Olimpiady Specjalne

Polityka ochrony danych w ZSS

Muzykoterapia

Dobroczynne działanie muzyki na rozwój emocjonalny znane jest od dawna i znalazło swoje odbicie  w powiedzeniu: muzyka łagodzi obyczaje. Istotnie, wychowanie przez muzykę sprzyja kształtowaniu właściwych relacji społecznych i postaw moralnych, uczy współdziałania. Wspólne wykonywanie muzyki wymaga od dzieci koncentracji i zespołowego dążenia do osiągnięcia zamierzonego efektu, a także uczy odpowiedzialności za działanie własne (jednostki) i grupowe.
Muzyka, jako środek niewerbalnej komunikacji posiada potężne działanie aktywizujące.

Wywołuje spontaniczne reakcje emocjonalne i ruchowe. Porusza, stymuluje ciało i umysł, zaprasza do współdziałania zarówno przez taniec, jak i śpiew. Jest czytelnym komunikatem, który człowiek rozumie, zanim jeszcze potrafi mówić. Już noworodki reagują na głos nucącej matki lub głośne, agresywne brzmienia, a z czasem dzieci zdobywają coraz więcej różnorodnych doświadczeń muzycznych, które wpływają na ich upodobania oraz zainteresowanie muzyką. Opisane oddziaływania muzyki na rozwój człowieka wykorzystywane jest podczas zajęć muzykoterapii.Dzięki udziałowi w projekcie unijnym szkoła mogła zakupić wiele ciekawych instrumentów muzycznych, które uczniowie wykorzystują do ekspresji.

 

Logowanie do dziennika

Blue Flower

Copyright © 2013. OPENMINT Rights Reserved.


Facebook youtube